ΚΡΑΞΙΜΟ 2020
PUBLICATION
Paola Revenioti
LAUNCH THURSDAY 13 2020 / 18:00-22:00
FRIDAY 14 2020 - SUNDAY 16 2020 / 12:00 - 20:00
ROMANTSO GALLERY SPACE
The Queer Archive Festival 2020, together with the support of the Onassis Stegi are releasing Paola Revenioti’s KRAXIMO magazine for one unique anniversary issue, which will be distributed for free during the festival.
Imagine you are in the early 80’s. The transition from the kitsch of the Right to the illustrated Kitsch of PASOK bliss has just begun. Suddenly, a pink, newspaper-like ZINE titled TO KRAXIMO - A magazine for Revolutionary Gay Expression and the subtitle Every Work for Profit is Prostitution falls into your hands.
The surprise that this form of self-presentation is already causing you is followed by more and more surprises as you browse through it: uncensored photos of handsome naked men; an article on the ideology of the tough man; an unpublished poem by Lapathiotis; an interview by Guattari; an article on love in the HIV / AIDS era that has just begun to be known in Greece; a tender short story by Alexis Bistikas; spicy comments of the publisher with the eloquent title “kaliarntosoures”; erotic ads of people looking for sexual partners; more photos of naked men.
KRAXIMO was not like any other form of a publication released before or after. For twelve years, it continued its publication and its constant struggles, despite the indictments and convictions it received as indecent, despite the refusal of many kiosks to sell it, despite the shame that prevented many readers from asking for it, despite the financial cost its publisher suffered.
Some still remember Paola Revenioti, a very young still, trans activist, photographer, poet, and sex worker, selling her own magazine in Omonoia, shouting about Kraximo, a magazine about your sexual liberation! Because KRAXIMO was not just a magazine, but an event that really motivated the liberation, or rather the emancipation of an entire colourful world.
George Le Nonce
ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Το The Queer Archive Festival 2020 μαζί με την υποστήριξη της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, επανεκδίδουν το ΚΡΑΞΙΜΟ της Πάολας Ρεβενιώτη, για ένα μοναδικό επετειακό τεύχος, που θα διανέμεται δωρεάν κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ.
Φανταστείτε ότι βρίσκεστε στην αρχή της δεκαετίας του ογδόντα. Έχει μόλις αρχίσει η μετάβαση από το εθνοσωτήριο κιτς της Δεξιάς στο ιλλουστρασιόν κιτς της Πασοκικής ευδαιμονίας. Ξαφνικά, πέφτει στα χέρια σας ένα έντυπο ροζ χρώματος που μοιάζει με εφημερίδα, με τίτλο Το Κράξιμο – Περιοδικό Επαναστατικής Ομοφυλοφιλικής Έκφρασης και υπέρτιτλο Κάθε Εργασία με Σκοπό το Κέρδος Είναι Πορνεία.
Την έκπληξη που σας προκαλεί ήδη ο τρόπος με τον οποίο το έντυπο αυτό αυτοπαρουσιάζεται, διαδέχονται κι άλλες, αλλεπάλληλες εκπλήξεις καθώς το ξεφυλλίζετε: φωτογραφίες ωραίων γυμνών ανδρών χωρίς λογοκρισία στα επίμαχα σημεία˙ ένα άρθρο για την ιδεολογία του σκληρού άντρα˙ ένα σκίτσο του Κοκτώ˙ ένα αδημοσίευτο ποίημα του Λαπαθιώτη˙ μια συνέντευξη του Γκουαταρί˙ ένα πολεμικό άρθρο για τον έρωτα στα χρόνια του ιού HIV/AIDS που έχει μόλις αρχίσει να γίνεται γνωστός στην Ελλάδα˙ ένα τρυφερό διήγημα του Αλέξη Μπίστικα˙ καυστικά σχόλια της εκδότριας με τον εύγλωττο τίτλο καλιαρντοσούρες˙ ερωτικές αγγελίες ανθρώπων που ψάχνουν ερωτικό σύντροφο˙ περισσότερες φωτογραφίες γυμνών ανδρών.
Το Κράξιμο δεν έμοιαζε με κανένα άλλο έντυπο που κυκλοφόρησε πριν ή μετά. Επί δώδεκα χρόνια, συνέχισε την έκδοσή του και τους διαρκείς αγώνες του, παρά τις μηνύσεις και τις καταδίκες που έτρωγε ως άσεμνο, παρά την άρνηση πολλών περιπτέρων να το διακινήσουν, παρά τη ντροπή που εμπόδιζε πολλούς αναγνώστες να το ζητήσουν, παρά το οικονομικό κόστος που επωμιζόταν η εκδότριά του.
Κάποιοι θυμούνται ακόμα την Πάολα Ρεβενιώτη, πολύ νεαρή ακόμα, τρανς ακτιβίστρια, φωτογράφο, ποιήτρια, και εργάτρια του σεξ, να πουλάει η ίδια το περιοδικό της στην Ομόνοια, διαλαλώντας το Κράξιμο, ένα περιοδικό για τη σεξουαλική σου απελευθέρωση!. Γιατί το Κράξιμο δεν ήταν απλώς ένα περιοδικό, αλλά ένα συμβάν που πράγματι κινητοποίησε την απελευθέρωση, ή μάλλον τη χειραφέτηση ενός ολόκληρου πολύχρωμου κόσμου.
George Le Nonce